Licznik odczytów Podręcznik 512 Audio 512 Bba

Licznik odczytów Podręcznik 512 Audio 512 BBA to nowa generacja oprogramowania do projektowania i tworzenia urządzeń audio. Oprogramowanie zostało zaprojektowane z myślą o wykorzystaniu w profesjonalnych studiach nagraniowych, bibliotekach i innych miejscach, w których słuchacze mogą cieszyć się dźwiękiem wysokiej jakości. Oprogramowanie jest łatwe w użyciu i oferuje szereg funkcji, w tym możliwość tworzenia wielu obwodów audio, łatwe śledzenie i zarządzanie odczytami oraz wiele innych. Oprogramowanie można również dostosować do potrzeb klienta, aby stworzyć jedną z najbardziej zaawansowanych platform audio na rynku.

Ostatnia aktualizacja: Licznik odczytów Podręcznik 512 Audio 512 Bba

Wydawać by się mogło, że prawidłowe odczytanie wodomierza nie powinno wiązać się z wystąpieniem żadnych trudności. Rzeczywistość pokazuje jednak, że problemy z właściwym odczytem licznika wodomierza pojawiają się naprawdę często. O czym warto więc pamiętać, dokonując takiego odczytu? Jakich błędów należy się wystrzegać? Do kogo można zwrócić się o pomoc?

Wodomierz – co każdy powinien o nim wiedzieć?

Wskazanie wodomierza jest podstawą służącą do skutecznego rozliczenia zużycia wody oraz odprowadzenia ścieków w danym okresie rozliczeniowym. Czy każda osoba korzystająca z dostępu do wody powinna podać aktualny stan wskazań wodomierzy? Obowiązek ten dotyczyć będzie użytkowników wodomierzy ogrodowych. Osobami uprawnionymi do dokonywania odczytów stanu wodomierza głównego są pracownicy Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji. Oni właśnie zajmują się odczytywaniem wodomierzy głównych lub tych urządzeń, które zainstalowane są przy konkretnych lokalach mieszkalnych bądź użytkowych. W pozostałych przypadkach odczytu licznika wodomierza dokonuje każdy klient samodzielnie, informując o efekcie odczytu właściwe dla miejsca zamieszkania Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji. W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z dokonanym odczytem zawsze warto pytać specjalistów o poradę lub pomoc. W przedstawionych sytuacjach świetnie sprawdza się powiedzenie: „kto pyta, nie błądzi”.

Prawidłowy odczyt wodomierza

O czym warto pamiętać, dokonując odczytu wodomierza? Warto zwrócić szczególną uwagę głównie na czarne cyfry lub te cyfry, które umieszczone są na czarnym polu. Te powinno się czytać od lewej strony licznika, uwzględniając przy tym także zera. Dokonany w ten sposób odczyt danych wskazywać będzie na zużycie wody w pełnych metrach sześciennych. To zaś będzie podstawą do rozliczenia zużycia wody oraz odprowadzenia ścieków. Podczas odczytywania stanu wodomierza nie podaje się cyfr w kolorze czerwonym, znajdujących się tuż po przecinku. Te bowiem oznaczać będą wartości odpowiadające miejscom dziesiętnym, setnym i tysięcznym. Wartości te nie są potrzebne do dokonania właściwego odczytu licznika wodomierza.

Warto dodać, że oprócz podania stanu licznika wodomierza, konieczne będzie także podanie numeru urządzenia. Zasada ta obowiązuje również wówczas, gdy mowa o odczycie elektronicznego licznika wody. Dobrym i sprawdzonym pomysłem będzie sprawdzanie i zapisywanie stanu wodomierza co miesiąc, a nawet częściej. Ta nieskomplikowana procedura pozwoli na dokonanie łatwego porównania zużycia wody w konkretnych okresach. Może też przyczynić się do tego, by zacząć oszczędzać zużycie wody, generując tym samym coraz większe oszczędności na kosztach eksploatacji tego cennego surowca.

Ponadto warto dodać, że dokonując odczytu stanu wodomierza, należy też pamiętać o tym, by każdorazowo zanotować także datę wykonywania takiego odczytu. W efekcie pozwoli to możliwie jak najdokładniej i szybko rozliczyć koszty zużytej wody użytkowej.

Jak sprawdzić sprawność wodomierza?

Zdarzają się sytuacje, w których może dojść do podejrzanie zbyt dużego zużycia wody. Jeśli coś takiego się wydarzy, a użytkownicy podejrzewają, że zużycie wody jest nieadekwatne do stanu faktycznego, warto sprawdzić sprawność wodomierza. Należy jednak dodać, że przed złożeniem reklamacji dobrze byłoby skontrolować kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim warto sprawdzić sposób zamontowania licznika. Prawidłową opcją będzie montaż w sposób poziomy, liczydłem do góry, z zachowaniem co najmniej 10 cm prostego odcinka rury z obu stron urządzenia. Istnieje oczywiście kilka modeli wodomierzy, które montuje się w innych pozycjach. Liczba tego rodzaju urządzeń jest jednak doprawdy nieduża.

Zanim zgłosi się reklamację działania wodomierza, warto sprawdzić też termin legalizacji tego urządzenia. Przepisy polskiego prawa określają, że poprawność działania wodomierzy datowana jest przez okres 5 lat od daty ich produkcji. Po 5 latach więc należy przeprowadzić wymianę urządzeń, a tej nie dokonuje się samodzielnie. Przeprowadzają ją osoby do tego uprawnione, zatrudnione w firmach zajmujących się obsługą wodomierzy.

Ponadto istotną kwestią pozostaje również to, czy wodomierz został wyposażony w zawór antyskażeniowy, który powinien się znajdować za urządzeniem. Brak takiego zaworu może być przyczyną nieprawidłowego działania wodomierza, powodując zmianę ciśnień nie tylko w sieci wodociągowej, ale również i w wewnętrznej instalacji.

Dodatkowo przyczyną zbyt dużego zużycia wody mogą być też wszelkiego rodzaju nieszczelności w kranach czy wadliwe spłuczki w toalecie. Z pewnością warto więc na bieżąco lokalizować wszelkiego rodzaju przecieki oraz możliwie szybko je usuwać. Pozwoli to skutecznie ograniczać niepotrzebne zużycie wody oraz szybko przełoży się na to, że rachunki za wodę będą zdecydowanie niższe.

Rozliczenie zaliczek pobranych na zużycie wody

Właściciele i mieszkańcy lokali we wspólnotach mieszkaniowych dobrze wiedzą o tym, że wraz z końcem każdego roku liczyć się należy z otrzymaniem rozliczenia zaliczek pobrany za zużytą wodę. W większości wspólnot tego typu rozliczenie odbywa się nie inaczej, jak na podstawie wodomierzy. Właśnie wówczas więc konieczne jest podanie aktualnego stanu liczników tych urządzeń, by rozliczenie było dokładne i zgodne z prawdą. Mimo tego, że coraz większą popularnością cieszą się rozwiązania radiowe, wciąż większość wodomierzy odczytywana jest bezpośrednio. Będąc mieszkańcem lokalu należącego do wspólnoty mieszkaniowej, można liczyć na to, że odczytem stanu licznika wodomierza zajmą się dobrzy zarządy nieruchomości. Niekiedy powierzają oni ten obowiązek służbom technicznym lub zatrudnionemu we wspólnocie personelowi pomocniczemu. Zdarzają się jednak i takie sytuacje, w których mieszkańcy muszą dokonać samodzielnego odczytu stanu licznika. Nie warto się tego obawiać – sam proceder bowiem nie jest skomplikowany, o czym pisaliśmy we wcześniejszej części naszego artykułu.

Wodomierze do wody zimnej i ciepłej

Na klatkach schodowych mieszkań zarządzanych przez wspólnotę mieszkaniową bardzo często znaleźć można dwa rodzaje wodomierzy. Jeden służyć będzie do pomiaru zużycia zimnej wody, drugi zaś przeznaczony będzie do pomiaru wody ciepłej. Warto wiedzieć więc, że dla urządzeń do wody zimnej stosuje się obudowy w kolorze niebieskim. Obudowy czerwone zaś przeznaczone będą do pomiaru zużycia wody ciepłej. Opisana sytuacja ma ogromne znaczenie w tych budynkach, w których stosowane są osobne wodomierze do pomiaru wody zimnej oraz ciepłej.

Numer wodomierza ma znaczenie

Czy podczas odczytywania stanu licznika wodomierza konieczne jest podanie numeru urządzenia? Owszem. To bardzo ważna czynność kontrolna, która pozwoli na uniknięcie różnego rodzaju pomyłek. Warto wiedzieć, że numer wodomierza jest ewidencjonowany przez zarządcę łącznie z numerem lokalu mieszkalnego, do którego wodomierz jest podłączony. Dzięki temu z powodzeniem można uniknąć pomyłek w rozliczeniach i niemożliwe staje się zapłacenie za wodę zużytą np. przez sąsiada. Do tego warto dodać, że numery wodomierzy wykorzystywane są również do sprawdzenia daty ważności legalizacji tych urządzeń. Wiele modeli wodomierzy zostało wyposażonych w mosiężne obudowy z wygrawerowanymi na nich numerami ewidencyjnymi. To z pewnością ułatwia sprawne zarządzanie stanem urządzeń, nadzorowane przez osoby ze wspólnoty mieszkaniowej do tego wyznaczone i upoważnione.

Ułatwienia dla mieszkańców wspólnot

W wielu wspólnotach mieszkaniowych funkcjonuje zasada, że odczytów stanu wodomierzy dokonuje zarządca nieruchomości lub osoby przez niego wyznaczone. Zdarzają się jednak też i sytuacje, w których dopuszcza się wykonanie fotografii wodomierza i przesłanie ich do biura zarządcy nieruchomości. To doskonałe rozwiązanie dla tych osób, które nie chciałyby się pomylić podczas samodzielnego odczytu stanu wodomierza. Oczywiście wciąż można dokonywać samodzielnych odczytów stanu licznika tego urządzenia. Ostateczny wybór należeć będzie już do właścicieli lokali mieszkaniowych wchodzących w skład wspólnoty mieszkaniowej.

Słowem podsumowania

Jak prawidłowo odczytać wodomierz? Jak nie popełnić najczęstszych błędów? Z jakiego wsparcia i możliwości można skorzystać podczas samodzielnego dokonywania odczytu? Warto pamiętać, by nie wykonywać tej czynności zbyt szybko, a przez to niedokładnie. Dobrze też systematycznie kontrolować bieżące zużycie wody. Pozwoli to bowiem na uniknięcie sytuacji, w których dokonałoby się wpłaty za zużycie wody nieadekwatne do rzeczywistego. Warto też skorzystać z kilku prostych sposobów na to, by sprawdzić stan sprawności wodomierza przypisanego do naszego lokalu mieszkalnego. W razie jakichkolwiek wątpliwości lub problemów zawsze można zgłosić się do zarządcy nieruchomości kierującego pracą wspólnoty mieszkaniowej lub zgłosić problem do obsługującego dane miasto przedsiębiorstwa wodociągów i kanalizacji. Warto pytać, bo tylko dzięki poszukiwaniu informacji można zdobyć pewność, że wszystko jest pod kontrolą i nie dokona się opłat za zużycie wody, którego w rzeczywistości nie było. Kto pyta, nie błądzi – oto uniwersalna mądrość, z której warto korzystać nie tylko przy odczytywaniu stanu wodomierza!

Dane właściciela nieruchomości



Na podany adres e-mail automatycznie prześlemy potwierdzenie dostarczenia protokołu wraz z kopią jego treści.

Oświadczam/-my/, że:

* Pola obowiązkowe.

Witam, niedawno kupilem nowe mieszkanie i wlasnie dostalem pelna fakture za okres 2 miesiecy. Kwota to ok 400zl. Bylem w lekkim szoku bo zazwyczaj placilem max 250zl za 2 miesiace ( 4 osobowa rodzina). Sprzet w nowym mieszkaniu w wiekszosci jest ten sam co w starym, oswietlenie wszedzie ledowe wiec zaczalem szukac przyczyny. Zauwazylem ze na fakturze mam podane jako ostatni odczyt 17314 kW natomiast na liczniku widnieje jak byk 17056. Dodam ze odczyt na fakturze jest z 10 lutego a licznik sprawdzalem dzis to daje ok 300kW roznicy. Czy jest to blad w odczycie licznika?? Czy inkasent mogl sie tak pomylic? Dodam ze licznik jest stary, ma jeszcze porcelanowe (? ) wykrecane bezpieczniki Czy ktos mial podobna sytuacje? Jak na zlosc jest weekend i infolinia pge jest nieczynna

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Miałem taką samą sytuację z dwa lata temu ale z dostawcą gazu. Przedstawiłem kulturalnie sprawę nadmieniając że w klatce bloku mamy monitoring (klatka/piętra) i max w dwa dni miałem wysłaną nową książeczkę opartą na liczbie którą podałem w momencie rozmowy. Nie chciałem nikomu zrobić kuku bo ktoś może nieźle beknąć za taki numer, a po prostu szybko załatwić sprawę "odczytu którego nie było" (chyba że pracownik firmy był duchem którego nie nagrały kamery w dniu odczytu który był na pierwotnej "zmyślonej książeczce opłat").Dzwoń do niech w poniedziałek i zapytaj ich jak możesz mieć wyższą liczbę na fakturze z 10 lutego niż faktycznie wskazuje licznik 20 lutego.
Pewnie poszła Ci opłata stała, bo inkasent nie miał możliwości odczytu licznika, podczas kolejnego odczytu dostaniesz korektkę z PGE, a tak w ogóle to lepiej wymienić na licznik ze zdalnym odczytem jeżeli jest problem z dostępem

Edytowane przez arcticfox

Tauron? U mnie jest tak, że mam stałą kwotę i uśrednione zużycie w ciągu 6 miesięcy, i jak przyszło mi rozliczenie za okres letni, w listopadzie, to wyszło tak że dopiero w marcu będę 1 rachunek płacił.
8 godzin temu, arcticfox napisał:
Bardzo mozliwe ze tak bylo. Przypomnialem sobie ze zaraz po wprowadzeniu byly odczyty licznikow w mieszkaniu. Dostalem fakture od 1. 12 do 11. 12 gdzie zuzycie pokazalo 80kW ( bardzo duzo jak na 10 dni, tutaj pewnie zostal popelniony blad odczytu przez inkasenta) a na podstawie tego zuzycia usrednili mi potem zuzycie w fakturze za pelny okres 2 miesiecy.
W dawnych latach bywała tak, że jak inkasent nie zastał nikogo u nas w domu to wpisywał zużycie energii na pałę (mniej więcej tyle ile wychodziło wszystkim dookoła). Nie robiło to w sumie żadnej różnicy bo wszelka różnica i tak wyjdzie przy następnym odczycie.
23 minuty temu, Sad_MadMan napisał:o ile znow nie wpisze na pałe w poniedzialek musze isc to wyjasnic, nie bede czekal do kolejnego odczytu i sie zastanawial czy mi to skoryguja czy nie
14 godzin temu, naczelnik5 napisał:Dodam ze licznik jest stary, ma jeszcze porcelanowe (? ) wykrecane bezpiecznikiTo ja jeszcze napisze nie na temat, że tablica z bezpiecznikami nie jest częścią licznika, po postu zwykle się montowało jedno nad drugim. Jak ci kiedyś wymienią licznik a nie wymienisz sobie bezpieczników to zostaniesz ze starymi. Chociaż teraz raczej liczniki wynoszą na klatkę schodową. No i zamiast jednorazowego topikowego w ceramicznej osłonie możesz tam wkręcić wielorazowy elektromagnetyczny. Byle dobrze dobrać prąd odcięcia..
15 godzin temu, AndrzejTrg napisał:Czyli miałeś nadpłatę i skorygowali. Czemu na stronie mój Tauron nie podajesz licznika.Edytowane przez Spokxik
To u was jeszcze inkasenci chodzą? A ja myślałem, że to już wymarły zawód. U mnie już od dobrych kilku lat odczyty z licznika odbywają się zdalnie, ewentualnie jak ktoś chce, to może sam je podawać przez telefon, albo przez internet.

5 godzin temu, ShadowMan napisał:To u was jeszcze inkasenci chodzą? A ja myślałem, że to już wymarły zawód.Zdecydowana większość liczników w Polsce nadal jest bez zdalnego odczytu. Wiec tak chodzą, praktycznie wszędzie.
21 godzin temu, Spokxik napisał:Dokładnie. Szczerze jest mi tak wygodniej, mam różne anomalie dotyczące prądu w mieszkaniu, więc takie rozwiązanie jest dla mnie na plus, czy płacę 100 czy 200 to dla mnie jeden uj🙂
5 godzin temu, Camis napisał:U mnie we Wrocławiu nie słyszałem żeby jeszcze gdzieś chodzili. Ja to inkasenta nie widziałem już chyba ze 4-5 lat, odkąd zamontowali te nowe, elektroniczne liczniki. Może i jeszcze gdzieś inkasenci chodzą, ale jeśli tak to już raczej w pojedynczych miejscach. gif" title=";)"/>

Edytowane przez ShadowMan
4 minuty temu, ShadowMan napisał:U mnie we Wrocławiu nie słyszałem żeby jeszcze gdzieś chodzili. Może i jeszcze gdzieś to robią, nie wiem, ale jeśli tak to już raczej w pojedynczych miejscach. gif" title=";)"/>

Dowód anegdotyczny.Tauron posiada na przykład na dzień dzisiejszy tylko 12% liczników inteligentnych ze zdalnym odczytem. Większość takich liczników zostanie wymieniona dopiero do końca 2028r.Tylko 12% mieszkań i domów w Polsce posiada taki licznik, to nie są pojedyncze przypadki...
CytatPół miliona inteligentnych liczników u klientów TauronaPonad pół miliona klientów Taurona posiada już liczniki ze zdalnym odczytem. Za osiem lat liczba ta powinna sięgnąć niemal 4, 5 miliona. Zgodnie z unijnymi regulacjami, spółki dystrybucyjne powinny bowiem do 2028 roku wyposażyć w takie urządzenia 80 proc. swoich indywidualnych odbiorców.https://www. pl/trendy/104589/pol-miliona-inteligentnych-licznikow-u-klientow-tauronaObecnie inteligentne liczniki znajdą się u niecałych 2 mln Polaków. Docelowa liczba zakłada 16, 3 mln użytkowników końcowych.https://gadzetomania. pl/62297, do-konca-2028-roku-wiekszosc-polakow-bedzie-miala-inteligentne-liczniki-pradu
Ja się odnosiłem do mojego miasta. W innych dużych miastach jest pewnie podobnie, no ale Polska nie składa się tylko z dużych miast i pewnie stąd takie statystyki. gif" title=";)"/>

Tak jjak pisali przedmówcy masz pewnie wpisaną srednią z pały jak nie było możliwości odczytu licznika.... wyrówna się przy nast. rachunkuA tak na marginesie to polecam przejść na rozlicznie 1 miesięczne i podawać samemu odczyt co miesiąc, a nie jakieś chore prognozy co 2, 6 miesięcy.Ja tak zrobiłem ze wszystkimi mediami gaz podaje 1 dnia każdego miesiąca to samo prąd, dodatkowo robię foto licznika w dniu podania stanu nie raz mi się to już przydało.Rachunki płacę za rzeczywiste zużycie.Jeszcze muszę powalczyć o wymianę wodomierza na zdalny odczyt.Edytowane przez raiders
6 godzin temu, raiders napisał:Nie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Licznik odczytów Podręcznik 512 Audio 512 Bba

Bezpośredni link do pobrania Licznik odczytów Podręcznik 512 Audio 512 Bba

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Licznik odczytów Podręcznik 512 Audio 512 Bba